vrijdag, 11 september 2015

Het maakt niet uit of je online naar ZDF of ARD kijkt, het onderwerp vluchtelingen is iets wat maar aanwezig schijnt te blijven. Je komt er niet omheen om te zien wat de regering doet of juist niet doet, wat mensen erover denken en hoe het lot van verschillende vluchtelingen er uit ziet. Snel merk ik dat je maar doorgaat met klikken omdat je het toch niet meer wilt zien of lezen. En dat is eigenlijk best erg. Het blijkt dus dat men het sneller saai vindt elke dag hetzelfde te horen als de media maar doorgaat met maar een onderwerp. Toch vind ik het goed dat de media erover blijft rapporteren. Dat is wel verstandig want als je niks meer erover hoort vergeten mensen het ook al weer heel snel. Maar volgens mij mag het niet het enige zijn wat je te horen, lezen of zien krijgt.

Toen ik dus vandaag naar de tagesschau.de heb gekeken vond ik meteen een artikel die erover ging dat Angela Merkel het niet goed aanpakt met de vluchtelingenprobleem. En die kritiek kwam echter van de eigen partijleden, namelijk van Friedrich van de CSU. Ook andere politici vonden dat hij gelijk had. Ik vind het wel goed om ook eens kritiek over de verschillende partijen te horen. Want misschien verandert dan ook wat of het wordt beter aangepakt kan worden. Ook mocht dat heel moeilijk zijn en mocht de regering ook zijn best doen, het is nog niet goed genoeg. Maar dan blijft het natuurlijk ook nog een groot probleem dat de oostelijke laden ertegen zijn om vluchtelingen actief te helpen. Dan kan de Duitse regering het ook niet allen oplossen.

http://www.tagesschau.de/inland/csu-kritik-fluechtlingspolitik-103.html

Verder was er nog een artikel online van ZDF de me wel opviel. Het ging erover dat mensen op Facebook heel vijandelijk tegen vluchtelingen online schrijven. En nu moet onderzoekt worden of dat echter wel tegen de Duitse wetgeving schendt. Ik ben er wel helemaal voor dat mensen hun mening mogen uiten, maar alleen als het niet tegen de Duitse grondwet schendt of te onbeleefd is. Daarom vind ik die artikel ook wel goed geschreven omdat die precies uitlegt wat online mag en wat niet en hoe de regering Facebook vraagt iets ertegen te doen.

http://www.heute.de/strafbare-hassparolen-auf-facebook-40066312.html

En een laatste punt die me vandaag nog bewust is geworden: Het is 11 september. Dus ook herdenking aan de doden van 9/11. Maar dat heeft vandaag niet te veel aandacht op de nieuws gekregen hoe het verwachtte.

Kommentar verfassen

