zondag, 13 september 2015

Toen ik vandaag een beetje het internet rond surfte, zag ik een video op youtube.com. Er zijn vluchtelingen te zien hoe ze het land Hongarije willen binnenkomen. Ze zijn aan het lopen en er is heel veel tumult. Dan zie je hoe een vrouw met een camera expres naar kinderen trapt en andere keer hoe zij een vader die een kind optilt tegen het zere been schopt en hoe ze door haar op de grond vallen. Ik vond dat gedrag wel heel erg van de vrouw. Het laat zien hoe erg boos mensen tegen andere mensen weer kunnen zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=ppYUOIhWFfY

Ook heb ik vandaag nog een keer naar de tagesschau.de gekeken en toen kwam ik een artikel tegen die over de situatie in de Oekraïne gaat. Alle ministers van Buitenlandse Zaken hebben samen overlegd hoe het kan verbeterd worden en de Duitse Steinmeyer rapporteert heel positief over de uitkomst ervan. Dus misschien zijn er straks veranderingen te zien.

http://www.tagesschau.de/inland/ukraine-treffen-107.html

Verder heb ik nog een bericht gelezen op heute.de die de standpunten van Thomas de Maizére uitlegt. Want Duitsland bewaakt nu weer de grens met Oostenrijk en de treinverkeer ligt ook stil. De minister van Binnenlandse Zaken heeft verder nog de andere Europese staten gevraagd om ook me te helpen, want anders gaat het niet lukken. Duitsland (en de afgelopen dagen vooral München) kan de vluchtelingen niet als het enige land helpen.

http://www.heute.de/strom-von-fluechtlingen-deutschland-fuehrt-voruebergehend-grenzkontrollen-ein-40092612.html

Dat de grenzen tijdelijk gesloten zijn wordt ook op NOS.nl goed beschreven. Het rapport is het eerste wat je op de hoofdpagina ziet.

http://nos.nl/artikel/2057497-duitsland-gaat-grens-met-oostenrijk-bewaken-treinverkeer-ligt-stil.html

Wat mij vandaag wel opviel is dat de situatie met de vluchtelingen steeds erger wordt. Ik heb de indruk dat de overheden zelfs niet eens weten hoe ze het goed moeten doen. Maar het ergste probleem lijkt me dat de staten niet goed samenwerken. Ik hoop dat in de toekomst meer landen de vluchtelingen gaan ondersteunen en helpen.

Kommentar verfassen

